هرچه دنیای غرب بر حمایت خود از اسرائیل که در اصل، پشتیبانی تمام قد از کودک‌کشی و نسل‌کشی است، پافشاری کند و اصرار بورزد، وضعیت مخالفت و بلکه جنگ با صهیونیست‌ها توسط مردم خود کشورهای اروپایی و سایر مناطق جهان نیز افزایش ‌یافته و تقویت خواهد شد.

ظهره وند

به گزارش همشهری آنلاین، ابوالفضل ظهره‌وند؛ نماینده مجلس در روزنامه همهشری نوشت؛ رژیم غاصب صهیونیستی به‌دلیل جنایت‌های بی‌سابقه خود در قبال مردم فلسطین و در سایر مناطق دنیا، همواره بین جامعه جهانی منفور بوده و مردم از آنان برائت می‌جستند. حدود یک‌ ماه پیش از برگزاری المپیک فرانسه، فعالان حامی فلسطین با تجمع ‌مقابل ساختمان کمیته بین‌المللی المپیک در لوزان سوئیس به مشارکت رژیم صهیونیستی در مسابقات المپیک۲۰۲۴ پاریس اعتراض کردند و خواستار حذف ورزشکاران صهیونیستی شدند. پس از آغاز این رقابت‌ها، ورزشکاران رژیم موقت صهیونیستی نیز تهدیداتی دریافت کردند و ارتباط آنان با ارتش رژیم اسرائیل در فضای مجازی منتشر شد.
اساسا وضعیت به شکلی است که پلیس و دستگاه امنیتی فرانسه به‌خوبی پی برده‌اند که بخشی از ناآرامی‌های این کشور به‌دلیل حضور صهیونیست‌ها در المپیک و از آن‌سو حمایت‌هایی است که فرانسوی‌ها از نسل‌کشی و قتل‌عام مردم فلسطین داشتند و از تل‌آویو جانبداری کردند. چهره امنیتی و پلیسی فرانسه آنقدر عریان شده که حتی در المپیک‌های برگزارشده در زمان جنگ جهانی دوم هم شاهد چنین وضعیت پلیسی و امنیتی در کشورها نبودیم. اینها همه به‌دلیل آن چهره خشن و سراسر جنایتکاری است که رژیم صهیونیستی از خود نشان داده است. در نتیجه، مردم جهان هم انزجار خود از این رژیم را فریاد زدند که موارد متعددی از آنها در بستر مسابقات المپیک رخ داد.
گفتنی است که به شکل کلی و طبیعی در جامعه فرانسه و در میان عموم مردم این کشور اروپایی انگاره‌های ضدیهودی و ضدصهیونیستی وجود دارد که این حس، در ماه‌های اخیر و با توجه به کشتار مردم غزه به‌دست اسرائیلی‌ها افزایش یافته است. چیزی که روشن و واضح می‌نماید این است که موضوع نفرت از اسرائیل و برائت از رژیم صهیونیستی در تمام جهان سیر صعودی و فزاینده‌ داشته است. کافی است به اتفاقات چند روز پیش آمریکا نگاه کنیم که در اعتراض به حضور بنیامین نتانیاهو در کنگره و سخنرانی در آن، تظاهرات عمومی و کارزارهای مجازی بسیاری به راه افتاد و کار به جایی رسید که جوانان حامی فلسطین و مخالف اسرائیل در آمریکا، پرچم ایالات متحده را به نشانه اعتراض به آتش کشیدند.
هرچه دنیای غرب بر حمایت خود از اسرائیل که در اصل، پشتیبانی تمام قد از کودک‌کشی و نسل‌کشی است، پافشاری کند و اصرار بورزد، وضعیت مخالفت و بلکه جنگ با صهیونیست‌ها توسط مردم خود کشورهای اروپایی و سایر مناطق جهان نیز افزایش ‌یافته و تقویت خواهد شد. چیزی که مسلم است، شرایط به سمتی پیش می‌رود که کانون‌های ضدصهیونیستی در جهان همچون آتش زیر خاکستر درحال شکل‌گیری و گسترش بوده اما با این حال، دنیای غرب و آمریکایی‌ها هنوز متوجه نیستند که با چه آتشی در حال بازی‌کردن هستند.
نکته‌ای که می‌توان درباره ورزشکاران ایرانی گفت این است که آنها هم در ادامه موج ضداسرائیلی، حمایت و همراهی خود با مردم فلسطین و آرمان آزادی این سرزمین را همچون بانوی ورزشکار قایقران کشورمان ابراز کنند. رقابت‌نکردن با نمایندگان صهیونیستی، برافراشتن پرچم فلسطین در کنار پرچم ایران، استفاده از نمادهایی چون سربند و بازوبند که یاد و خاطره فلسطین و شهدای غزه را زنده کند و... همگی اقداماتی است که می‌تواند از سوی نمایندگان جمهوری اسلامی ایران برای حمایت از فلسطین صورت بگیرد.

کد خبر 870364
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha